Pressmeddelande

Factoringgruppen lanserar ‘Länge leve goda affärer’ – ett nytt kommunikationskoncept

Med “Länge leve goda affärer” tar Factoringgruppen nästa steg i företagets förändringsresa. Med framåtanda och med en hyllning till företagsamhet och partnerskap förmedlar företaget både vad de står för och vad de erbjuder sina kunder.

Man vid skrivbord med kollegor

“Länge leve goda affärer” är ett koncept som genomsyras av framåtanda och är en hyllning till såväl företagsamhet som partnerskap. Genom konceptet vill Factoringgruppen förmedla vad de står för och det verkliga värdet av att ha finansieringen på plats. Som att kunna säga ja till en ny kund, ta en större affär eller att öppna dörren för en ny kollega.

På Factoringgruppen är vi stolta över det vi skapar,  från smarta digitala lösningar till hur vi tar hand om våra kunder i vardagen. Vårt mål är att vara den partner som möjliggör goda affärer, där samarbetet med oss alltid ska kännas tryggt, givande och trevligt. Med vårt nya koncept tar vi ett viktigt steg för att ännu tydligare spegla vilka vi är och vad våra kollegor, kunder och partners kan förvänta sig av oss framåt,” säger Peter Wilmenius, VD på Factoringgruppen.

Det nya kommunikationskonceptet lanserades, tillsammans med ett uppdaterat visuellt uttryck och en varumärkesfilm, den 8 september. I ett första skede rullas det ut via utomhusreklam i exempelvis Göteborg, Umeå och Västerås och via digital annonsering på flertalet plattformar. Det nya konceptet har också satt sin prägel på Factoringgruppens hemsida som även den får ett nytt uttryck från och med lanseringsdagen.

Framöver kommer “Länge leve goda affärer” att vara Factoringgruppens tagline (även kallat slogan eller pay off) och genomsyra kommunikationen i alla kanaler.

Manifest för Länge leve goda affärer
Det nya kommunikationskonceptet lanseras med ett manifest som utvecklar och ger liv åt konceptets innebörd och tar fasta på de värderingar det bygger på:

En god affär är mer än ett kontrakt. Det är ett handslag som markerar början på något större. En god affär skapar värde åt båda parter. Den bygger på förtroende, förståelse och viljan att se bortom det kortsiktiga. Den vilar på starka relationer och ett gemensamt driv. I både medvind och motvind. En god affär har kraften att göra skillnad. Den är modig nog att förändra, klok nog att bygga nytt, och hållbar nog att leva länge. En god affär är värd att fira.

Länge leve goda affärer.