FACTS

Så får du ut mer av Mina Sidor och appen

Oavsett om du vill ha full översyn av dina fakturor eller om bara är nyfiken kan du alltid få koll hos Factoringguppen. Med ”Mina sidor” och vår nya app finns det mesta tillgängligt dygnet runt alla dagar. Ja, till och med när jultomten kommer eller när vi dansar runt midsommarstången finns Mina sidor där för dig. I den här artikeln berättar vår Chief Information Officer Erik Finné mer om vad Mina sidor är, hur du kommer igång och varför vår app är ett måste.

Närbild på händer på tangentbord och mobil. Vårt system integreras i Fortnox, Visma, Bygglet och Bokio.

Oavsett om du vill ha full översyn av dina fakturor eller om bara är nyfiken kan du alltid få koll hos Factoringguppen. Med ”Mina sidor” och vår nya app finns det mesta tillgängligt dygnet runt alla dagar. Ja, till och med när jultomten kommer eller när vi dansar runt midsommarstången finns Mina sidor där för dig. I den här artikeln berättar vår Chief Information Officer Erik Finné mer om vad Mina sidor är, hur du kommer igång och varför vår app är ett måste.

Vad är Mina sidor?

Mina sidor är vår portal för våra kunder. Här hittar kunderna lättöverskådlig information om alla sina fakturor som gått via oss. Exempelvis om kunden vill stämma av att deras fakturamottagare betalar i tid eller om de saknar en fakturakopia så är allt bara ett knapptryck bort. Kunderna kan ladda upp nya fakturor och de kan även koppla ihop portalen med sitt affärssystem så att allt sköts digitalt via vår Autopilot. Sammanfattningsvis är Mina sidor något som passar den som bara vill få en snabböversikt, den som vill gräva ned sig i detaljerna eller den som vill skicka över nya fakturor.

“Våra kunder ska inte behöva känna sig stressade av att det är kväll eller helg. Våra öppettider passar helt enkelt inte alla, även om vi tycker att det är jätteroligt att få prata med våra kunder. Det är i dessa tillfällen, när vardagen inte riktigt passar, som Mina sidor blir så bra eftersom den alltid är tillgänglig för de där snabba sakerna”, förklarar Erik.

Det finns även andra finurliga funktioner på Mina sidor, som införts efter kunders önskemål:

”Vi har fått många önskemål från våra kunder att de nödvändigtvis inte vill sälja fakturan men fortfarande låta oss bevaka den. Därför har vi tagit fram möjligheten för våra kunder att själv välja om fakturorna skall finansieras eller bara bevakas. Att vi bevakar en faktura innebär att vi ser till att den skickas till fakturamottagaren och att den blir betald. Skulle man sedan ångra sig och behöver finansiera fakturan så ordnar vi det”

Hur kommer man igång?

“Det är buslätt att komma igång! De personer som ingår i kundens styrelse är automatiskt inkopplade. Allt man behöver att är logga in med sitt mobila BankID på mitt.fg.se. Vill man att personer som inte ingår i kundens styrelse skall ha tillgång till Mina sidor så löser vi även det, kontakta oss bara!”

Det är helt kostnadsfritt att skapa kontot. Du betalar bara för de tjänster du använder, till exempel när du säljer en faktura.

Appen, vad är det egentligen?

I vår helt nya app, Factoringgruppen – Mina sidor, kan du göra samma sak som på Mina sidor, men i ett mobilanpassat format. Den största skillnaden är att du kan ta med dig portalen i fickan och du kan även få notiser från oss om sånt som kanske är lite extra viktigt.

“Vi har redan smygstartat att få ut appen till våra kunder och kanske har du redan sett i våra mailsignaturer att vi har en app på både Appstore och Google Play? Anledningen till att vi inte avslöjat det mer än så tills nu var att vi ville testa appen ordentligt så att kunderna slipper eventuella buggar. Men nu är den här, så oavsett om kunden är på bygget, glömde datorn på jobbet eller är på toppen av Mount Everest så kan den hålla koll på sina fakturor”.